8 Ağustos 2014 Cuma

Ne Okudum ? - Gölge ve Kemik

Herkese merhaba :) Şunu fark ettim ki kıştan beri yazmıyorum . Kendimi wattpad ve instagram'a o kadar çok kaptırmışım ki blogum yetim kalmış.Neyse , gurbet sona erdi ! 

Bu yazımda en son okuduğum kitap olan Gölge ve Kemik'ten bahsedeceğim.



Dikkat ! Spoiler İçerebilir ! 

Kitabı ilk olarak Ramazan ayında şehrimde açılan standlarda görmüştüm ama almamıştım.İçime yer etmişti , o ayrı konu :) 
Daha sonra tekrar gittiğimizde gözüm kitabı aradı ama bulamadım.Meğersem kitabın üzerine çanta koymuşlar.Neyse konudan sapmayalım , kitabı aldım.
İlk gördüğümde kapak tasarımına vurulmuştum.Daha sonra arkasını okudum ama pek bir şey anlamamıştım.

Kitabı aldıktan sonra hemen açtım baktım tabi.İçindeki harita her şeyi daha gizemli kılıyordu çünkü içinde ne olduğunu gerçekten merak ediyordum.

Kitabı okumam 2,5 gün aldı.O kadar hızlı akıp gitti ki ! Ayrıca insan bir bölüm bitmeden bırakamıyor okumayı.Bir de bölüm sonları hep heyecanlı yerlere geldiği için diğer bölümü de okuyayım bari diyorsunuz.Eh hal böyle olunca 2,5 günde bitti kitap.Daha erken de bitirebilirdim ama okumaya gece başlamıştım.

Gelelim içerik kısmına :) 



Fantastik bir kitap olduğunu söylememe gerek var mı ? Kitabımızın baş karakteri Alina Starkov adlı bir kız.Yan karakterler ise Malyen - kızımızın kankası ve aşık olduğunu düşündüğü kişilik- ve Karanlıklar Efendisi-kızımızı kandıran ve kendisine karşı hisleri olduğuna inandıran kişilik- . 

Kitapta ilk olarak bahsedilen ve kesin olarak anlamanız gereken şey ise şu ; GRISHA.

Grishalar kitapta bahsedilen ikinci ordunun askerleridir.Ve anladığım kadarıyla hepsinin kendine has yetenekleri var.Mesela Grishaların etherealki sınıfına bakacak olursak ateşi , rüzgarı ve dalgayı kontrol edebilme gibi güçleri var.Geri kalanları hakkında bir şey öğrenmek isterseniz kitabı okuyabilirsiniz :) 

Bir de şu var , hikayemiz Ravka adlı bir yerde geçiyor . Kitabın başındaki haritada Ravka ve çevresindeki ülkeleri görebilirsiniz.



Ravka , Karanlıklar Efendisi'nin soyunun yaptığı bir hırs oyunu yüzünden bölünmüş durumda.Yani ülke ortasından Karanlıklar Diyarı olarak ayrılmış.Ülkenin batısına geçmek için ise bu denizi geçmek gerekiyor.Fakat geçmek o kadar kolay değil çünkü Volcra denen canavarlar bu karanlığa girildiği an saldırmaya başlıyor.Kaçmaları için gerekli olan tek şey ise ışık.

Her neyse daha fazla yazarsam kitaptaki küçük sır ortaya çıkacak.Okunması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum.

Ayrıca kitap GRISHA SERİSİ olarak geçen serinin birinci kitabı.Geriye kalan iki kitaptan biri D&R'da mevcut ama diğeri hakkında bir bilgim yok.

Umarım yazımı beğenmişsinizdir :) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder